Regulamin sklepu internetowego na witrynie www.krzysztofwojczal.pl
§ 1. Definicje
Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego znajdującego się na witrynie krzysztofwojczal.pl;
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem internetowym krzysztofwojczal.pl, umożliwiający Klientowi składać zamówienia i dokonywać zakupu Towaru, prowadzony przez Sprzedawcę;
- Sprzedawca – Kancelaria Prawna Krzysztof Wojczal z siedzibą przy Placu Jana Matejki 19/9, 65-056 Zielona Góra (NIP: 9730752958);
- Klient – podmiot dokonujący Zamówienia w Sklepie, Klientem może być osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, która posiadająca zdolność prawną;
- Towar – produkty oferowane w Sklepie;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę zamawianych Towarów;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawierana za pośrednictwem Sklepu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na sprzedaż Towarów;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 roku Nr 16, poz. 94 z późn. zmianami);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 20202 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014.827 z późn. zmianami).
§ 2. Postanowienia ogólne i dane osobowe
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Informacje o Towarach podane na witrynach Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Sklep sprzedaje Towary tylko za pośrednictwem Internetu, a realizacja Zamówienia możliwa jest tylko poprzez jego dostawę za pośrednictwem poczty, kuriera lub poczty elektronicznej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów, a także do wprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Uprawnienie to nie będzie miało wpływu na Zamówienia dokonane przed datą wejścia w życie zmiany ceny, czy też warunków akcji promocyjnych.
- W celu realizacji Zamówienie niezbędnym jest dobrowolne podanie przez Klienta stosownych danych osobowych. Brak zgody Klienta na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwi realizację Zamówienia złożonego w Sklepie.
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. Dane te są chronione na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 roku, poz. 1000 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
- Administrator danych nie ponosi odpowiedzialności za podanie niezgodnych z prawdą danych osobowych przez Klienta.
- Klient ma prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich a także żądania ich usunięcia z bazy danych.
§ 3. Warunki korzystania ze Sklepu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo pozbawienia Klienta prawa z korzystania ze Sklepu, ograniczenia mu dostępu do części lub całości zasobów Sklepu ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia Regulaminu przez Klienta.
- Prawo o którym mowa w ustępie powyżej przysługuje Sprzedawcy w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane uniemożliwiające prawidłową realizację Zamówienia, a tj. dane niepełne, niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,
- naruszył Regulamin w inny sposób, lub też jego działanie zostanie uznane przez Sprzedawcę za zachowanie niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania
i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie. - Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, a także do nie publikowania treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowanie, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
§ 4. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży
- Klient może składać zamówienia na witrynie Sklepu (krzysztofwojczal.pl), co odbywa się poprzez dodanie Towaru do koszyka oraz wybór sposobu odbioru oraz płatności. Czynności te dokonywane są w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- W celu dokonania zamówienia Towaru, Klient powinien dokonać rejestracji w Sklepie. Klient może również dokonać zakupów bez rejestracji o ile Sklep przewiduje taką opcję.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i akceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnionego na witrynie Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia, oznaczonych w panelu rejestracji jako pola obowiązkowe.
- W Zamówieniu Klient powinien określić w szczególności:
- rodzaj i ilość Towarów,
- adres na jaki ma zostać zrealizowane Zamówienie,
- adres poczty elektronicznej na jaki ma zostać wysłane potwierdzenie Zamówienia,
- sposób dostawy,
- sposób płatności,
- a także w przypadku Zamówienia na firmę dane niezbędne do wystawienia faktury (tj. nr NIP).
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie” są warunkami wysłania do Sprzedawcy Zamówienia w celu jego realizacji.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po rejestracji lub złożeniu Zamówienia oraz po uiszczeniu płatności w wysokości wskazanej w podsumowaniu Zamówienia, Klient otrzyma potwierdzenie tych czynności w postaci wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta wraz z momentem przesłania Klientowi informacji e-mail potwierdzającej złożenie Zamówienia.
- W przypadku, gdy w magazynie Sklepu zabraknie zamówionych Towarów, Sklep poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- W przypadku opisanych w ust. 9, Klient ma prawo zrezygnować z Zamówienia. W takim przypadku Sprzedawca zwróci Klientowi zapłaconą na jego rzecz kwotę w terminie 7 dni od przesłania przez Klienta na adres mailowy Sprzedawcy (krzysztof.wojczal@gmail.com) informacji o rezygnacji z Zamówienia. Zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy, z którego Klient dokonał zapłaty.
- W sytuacji opisanej w ust. 9 Sklep może z własnej inicjatywy anulować Zamówienie oraz dokonać zwrotu zapłaty w sposób opisany w ust. 8. Anulowanie Zamówienia nastąpi poprzez przesłanie na adres e-mail wskazany przez Klienta stosownej informacji. Ponadto strony Umowy Sprzedaży mogą porozumieć się w inny sposób co do modyfikacji Zamówienia lub terminu jego realizacji.
- Klient zgadza się na otrzymywanie faktur VAT z tytułu dokonanych zakupów za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail przez niego wskazany.
§ 5. Płatność i dostawa
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki).
- Klient ma możliwość uiszczenia opłaty za Zamówienie:
- Zwykłym przelewem bankowym na konto wskazane na fakturze VAT lub w na witrynie Sklepu po złożeniu Zamówienia.
- Za pośrednictwem systemu ePrzelewy:
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych towarów odbywa się metodą wybraną – z pośród przewidzianych przez Sprzedawcę – przez Klienta w czasie składania Zamówienia. Koszty dostawy zostaną uwidocznione w trakcie składania Zamówienia, a ich wysokość będzie uzależniona od wyboru opcji przez Klienta.
- Termin realizacji dostawy wynosi do 14 dni roboczych licząc od dnia otrzymania informacji o płatności (przelew, płatności elektroniczne).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo realizacji dostawy w terminie dłuższym, niż określony w ust. 3 w uzasadnionych przypadkach, w szczególności, gdy:
- ilość jednoczesnych Zamówień uniemożliwi Sprzedawcy realizację Zamówienia w terminie,
- wystąpią braki w Towarach, co spowoduje potrzebę domówienia przez Sprzedawcę Towarów,
- zajdą okoliczności niezależne od Sprzedawcy, które utrudnią lub uniemożliwią realizację Zamówienia w terminie.
W takich przypadkach Sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji poprzez wiadomość przesłaną na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Klienta.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail potwierdzenia Zamówienia wraz ze specyfikacją Zamówienia oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
§ 6. Odstąpienie od Umowy
- Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je pocztą na adres Sprzedawcy, lub pocztą elektroniczną na adres: krzysztofwojczal@gmail.com. Wzór Odstąpienia od Umowy
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Zwracany Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
- Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient.
- Zwrotowi nie podlegają usługi świadczone drogą elektroniczną (np. ebook).
§ 7. Reklamacje
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres e-mail: krzysztof.wojczal@gmail.com.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta.
- Informację o zamiarze złożenia reklamacji należy kierować na adres: krzysztof.wojczal@gmail.com.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest fizyczne dostarczenie przez Klienta reklamowanego Towaru na adres Sprzedawcy wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji sporządzonym według wzoru reklamacji.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 30 dni od otrzymania reklamowanego towaru wraz z opisem reklamacji.
§ 8. Postanowienia końcowe
- Informacje o Towarach zamieszczone na witrynie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca nie odpowiada za blokowanie przed administratorów serwerów poczty elektronicznej przesyłania wiadomości na wskazany przez Klienta adres e-mail oraz za usuwanie lub blokowanie tychże wiadomości przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie Sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. W takim przypadku, wprowadzone zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, przy czym termin ten nie może być krótszy niż 7 dni od momentu udostępnienia na witrynie Sklepu zaktualizowanej treści Regulaminu. Zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na Zamówienia dokonane w czasie przed wejściem w życie jego postanowień.